11 Ocak 2015 Pazar

Balkan Flexipass Hakkında

*Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları sitesinden alıntıdır.
 (http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=233 )

     Balkan Flexipass kartı, Balkan ülkeleri demiryolu parkurlarında (Bulgaristan, Makedonya, Romanya, Türkiye, Sırbistan, Karadağ, Yunanistan, Bosna-Hersek ve Sırp Cumhuriyeti) bir aylık geçerlilik süresi içerisinde 5, 7, 10 veya 15 gün süreyle seyahat imkanı sağlamaktadır. 12 yaşından küçük çocuklar yetişkin ücretinin (26 yaşından büyükler) yarısı ile seyahat ederler.

ÜCRETLER ( EURO OLARAK)  

 Pass Türü
26 Yaşından Büyükler
60 Yaş ve Üzeri
26 Yaşından Küçükler
II. Mevki
I. Mevki
II. Mevki
I. Mevki
II. Mevki
I. Mevki
 5 Günlük
88
120
71
95
53
72
 7 Günlük
120
162
96
129
70
97
 10 Günlük
156
210
125
168
89
126
 15 Günlük
186
252
149
203
106
149


     Yukarıdaki tabloda da gördüğünüz üzere Balkan Flexipass biletiniz yaş aralığınıza, arzu ettiğiniz seyahat konforuna ve seyahat sürenize bağlı olarak birçok farklı seçenek bulunmaktadır. Yaş aralığı ile ilgili açıklama yapmama gerek yok diye düşünüyorum. Benim aldığım bilet 26 yaşından küçükler, II. mevki ve 5 günlük olan idi. 53 Euro (Yaklaşık 230 Lei) ödedim. Mevki seçiminde kararsızlığa düşmenize gerek yok. Zira, I. mevki ile II. mevki arasında bir farklılık olduğuna şahit olmadım.   Şayet II. mevki satın almışsanız yine de trenlere binerken II. mevkilere binmeye özen gösterin. Gün sayısı ise yaptığınız plana ve enerjinize göre değişiklik gösterebilir. Son gün hakkımı Türkiye'ye dönüş yolunda Oradea-Bükreş arasında kullanmayı tercih ettiğim için almış olduğum biletin sadece 4 günlük kısmını kullandım.

     Ancak şunu da bilmenizde fayda var: Sahip olduğunuz Balkan Flexipass bileti, vatandaşı olduğunuz ülkede geçerli değildir. Yani Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları Balkan Flexipass biletlerini Türkiye'de kullanamazlar. Bu sıkıntılı durum için şu çözüm yollarını değerlendirebilirsiniz. Örneğin İstanbul'dan Atina, Sofya ya da Bükreş'e olan devamlı otobüs seferleri ile bu şehirlere gidip turunuza bu şehirlerden başlayabilirsiniz. Bu seçeneğin yanında birçok kişi uçak ile Bükreş ya da Belgrad'a gidip Balkan turlarına başlamaktadırlar. Tura başladığım sırada Romanya Oradea'da ikamet ettiğim için Oradea, bu güzel ve unutulmaz tecrübede ilk ve son durağım oldu.

  



   
     Biletiniz tam da yukarıdaki gibi işte. 5/30 günlük örnek bir bilet. 1'den 5'e sıralı sütunlar her gün için ayrılmış sütunlardır. Biletin açıklamasında da yazıldığı gibi normalde bu sütunlara tarihleri sizin yazmanız gerekmektedir. Ancak İngilizce bilmeme rağmen bilmediğimi söyleyerek hiç yazmadım. Çünkü küçük hareketler ile o gün biletinize bir şey yazmadan ücretsiz seyahat etmeyi başarabilirsiniz. Birkaç yerde başardım ve öğrenci mantığımı çalıştırdım. Örneğin Üsküp-Belgrad arasında yazdırmayarak, planladığımdan fazlaya kalan o 1 günü Saraybosna-Mostar arasında kullandım. Aslında orada da Türkiye'den geldiğimi söyleyince Türk sempatisinden dolayı kondüktörün vicdanı sebebiyle yine ücretsiz gittim. Orası ayrı bir konu. :) Zamanı gelince hepsinden bahsedeceğim. Biletin açıklama kısmında yer alan diğer bir kısım da şu şekildedir : Akşam 19:00 itibari ile başladığınız seyahatlerinizde ertesi günün tarihini atmak veya attırmak zorundasınız. Yani Balkan Flexipass biletlerinizde gün 00:00'da değil 19:00'da devrediyormuş gibi düşünün. Ayrıca biletinizde tablodan oluşan beyaz bir kağıt da veriyorlar. O kağıda da kullandığınız tren hatlarını ve numaralarını yazmanız gerekmektedir. Kendimden örnek vermek gerekirse : Oradea-Timişioara, Tmişioara-Vrsac, Vrsac-Belgrad, Belgrad-Üsküp arası tek bir tarih yazarak fakat 4 tren değiştirerek gittim. Tek tarihi yukarıdaki sütuna, kullandığım tüm hatların isimlerini ve tren numaralarını da diğer tabloya yazdım. Şimdilik Balkan Flexipass biletleri ile diyeceklerim bu kadar.

     İçinizi kıpır kıpır edecek ilk yolculuk heyecanımı sizinle paylaşmaktan gurur duyarım :)

İlk Yolculuk Heyecanı

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder