12 Ocak 2015 Pazartesi

İlk Yolculuk Heyecanı

Hayatımda ilk defa yurt dışına çıkmıştım. Romanya'nın Oradea şehrinde staj görüyordum. Stajımın son günlerinde yarattığım boş vaktimde çocukluk hayalim olan Balkanları deyimi yerindeyse fethetmek istedim. 3-4 Eylül 2014 gecesi 03:50 de turum başladı. 3. ayıma geldiğim için Romanya da bana yabancı gelmiyordu artık. Sanki oranın yerlisiydim de yurt dışına çıkıyormuşum gibi geliyordu. İlk planıma aşağıdaki gibiydi :

Belgrad'dan Novi Sad'a, Üsküp'ten Prizren'e günübirlik gitmeyi planlamıştım. Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı. Birtakım nedenlerden dolayı günlerce tasarladığım yukarıda planı bozmak zorunda kaldım ve yeni bir rota belirledim kendime :

Yeni planıma göre ilk geceyi Belgrad'a varana kadar, ikinci geceyi de Belgrad-Üsküp arası trende geçirdim. 3. günün sabahında Üsküp'e vardım ve doğrudan otobüs Ohrid'e gittim. 2 gece Ohrid'de kalmaya müteakip otobüsle Manastır'a geçtim. Aynı gün Manastır'ı gezdim ve akşamüstü treni ile Üsküp'e vardım ve o geceyi de Üsküp'te geçirdim. Ertesi gün akşam Belgrad trenine bindim ve geceyi trende geçirdim. Sabah Belgrad'a vardım ve Saraybosna otobüsüne bindim. Akşam üzeri Saraybosna'ya vardım ve geceyi orada geçirdim. Sabah Mostar trenine bindim ve Mostar'ı da gezdikten sonra aynı günün akşamı Belgrad otobüsüne bindim. Geceyi otobüs yolculuğunda geçirdilten sonra sabah Belgrad'a vardım ve Oradea'ya geri dönmek için trene bindim. O akşam sonunda Oradea'ya vardım.

Bir paragrafta ve bir solukta okunan ve size ziyadesiyle karışık geldiğini bildiğim bu plan kolay yapılmadı esasen. Şimdi yolculuk nasıl planlanır, neler yapılmalı/yapılmamalı ve unutulmaması gereken noktalara değinelim...
Bir Gezi Planı Nasıl Hazırlanır ?